Instalacje gazowe Gdańsk, AUTO GAZ ELEKTRONIKA – STANISŁAW BUCZAK » Porady

AUTO GAZ ELEKTRONIKA STANISŁAW BUCZAK

Zajmujemy się montażem oraz serwisem samochodowych instalacji gazowych oraz alarmowych.

Porady

ASPEKTY EKOLOGICZNE LPG

Bardzo ważnym aspektem w kontekście samochodowych instalacji gazowych jest ekologia. Przeprowadzone badania ukazują, że stosowanie gazu płynnego w porównaniu z benzyną powoduje zdecydowane zmniejszenie poziomu emisji toksycznych substancji do atmosfery.
Jeżeli porównamy emisję spalin benzyny, benzyny bezołowiowej, oleju napędowego i LPG, widać, że tlenki azotu, na przykład węglowodory oraz tlenki i dwutlenki węgla są wytwarzane przez wszystkie paliwa, ale ołów już tylko przez benzynę. Natomiast najbardziej niebezpieczny produkt spalania, jakim jest bezwodnik siarkawy i ołów są nieobecne w LPG, zaś węglowodory niepalne są w wyniku spalania LPG dużo mniej szkodliwe niż w innych paliwach (LPG nie zawiera aldehydów i zapachów aromatycznych).
Za uznaniem LPG paliwem ekologicznym przemawiają też wyższe właściwości termodynamiczne, ułatwiające dokładniejsze spalanie.

W porównaniu z benzyną stosowanie LPG powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery. Redukcja zanieczyszczeń może sięgać około 60 procent w przypadku tlenku i 10 procent w przypadku dwutlenku węgla.

Powyżej przedstawiliśmy kilka faktów dotyczących instalacji gazowych w samochodach. Jako kolebkę auto-gazu bez wahania możemy wskazać dwa kraje europejskie: Holandię i Włochy. Produkty z Włoch wypełniają w przeważającej części polską ofertę samochodowych systemów gazowych. Bez wątpienia liderem wśród tych marek jest włoski produkt spod znaku BRC. Wieloletnia polityka tej firmy, ukierunkowana przede wszystkim na jakość w bardzo wyraźny sposób przełożyła się na wysoką sprzedaż i zaufanie klientów z całego świata. BRC to znakomity „motoryzacyjny maratończyk”, który równym tempem podąża za nowo wprowadzanymi rozwiązaniami technicznymi, jakie serwują poszczególne koncerny samochodowe. Faktem stała się możliwość montażu autogazu do niemal wszystkich samochodów benzynowych z całego świata, a zaawansowane technologie nowoczesnych systemów gazowych BRC gwarantują ich bezawaryjną pracę przez długie lata użytkowania, z zachowaniem fabrycznych parametrów silnika.

CENA – TO JEST ARGUMENT

Fakt bardzo dużej dysproporcji cenowej pomiędzy benzyną a gazem skłania coraz to większe rzesze kierowców do korzystania z LPG.
Z szacunkowych danych wynika, że w 2009 roku poruszało się po polskich drogach ponad 2,5 mln samochodów wyposażonych w instalację gazową. Należałoby zadać sobie pytanie, czy i ceny gazu wzrosną? Jest to możliwe, ale z oczywistych względów gaz nigdy nie będzie droższy niż olej napędowy czy benzyna. Gaz jest efektem ubocznym procesu oczyszczania ropy naftowej. Statut odpadu oraz produktu ubocznego narzuca pewne ograniczenia przy ustanawianiu ceny takiego paliwa. Jak prognozuje portal Gazeo.pl – ceny gazu zawsze będą niższe o 40-60 proc. od cen ropy naftowej.

Od momentu pojawienia się na polskim rynku samochodowych instalacji gazowych, a przypomnijmy, były to lata 90-te, ich popularność nieustannie wzrasta. Od roku 2004 Polska znajduje się w ścisłej czołówce światowej pod względem ilości samochodów zasilanych paliwem LPG.

INSTALACJA GAZOWA W NOWYM SAMOCHODZIE

Dawniej koncerny samochodowe oraz autoryzowane serwisy były sceptyczne wobec montaży instalacji gazowych w nowych samochodach. Powodem był brak odpowiednich instalacji gazowych, mogących sprostać oczekiwaniom klienta. Różne niedomagania byli zmuszeni znosić właściciele pojazdów decydujący się na montaż instalacji gazowej I-szej i II-giej generacji. Obecnie sytuacja wygląda inaczej. Wraz z wprowadzeniem na rynek instalacji sekwencyjnych także nowe samochody doczekały się bezpiecznych, fabrycznie montowanych układów zasilania LPG oraz CNG. Do grona producentów oferujących pojazdy z gazem należą m.in.: Mitsubishi, Subaru , VW , Peugeot , Chevrolet , Fiat , Opel , Seat i Skoda a nawet Mercedes i BMW, Hyundai.

Samochody fabrycznie nowe, wyposażone w instalację LPG pod egidą producenta zachowuje oczywiście pełną gwarancję na cały pojazd.

LPG W KAŻDYM, NAWET LUKSUSOWYM AUCIE

W rzeczywistości ci, którzy mają najwięcej pieniędzy, to ci którzy najczęściej szanują ich wartość. Instalacja gazowa to świetne rozwiązanie, które pozwala sporo zaoszczędzić na eksploatacji samochodu. Dotyczy to zwłaszcza dużych samochodów – w tym aut luksusowych, które zdecydowanie nie należą do ekonomicznych. Dlatego widok aut takich marek jak Mercedes, BMW, Subaru, Audi, Infinity, Range Rover, Hummer, Jaguar na stacjach auto-gazu nie powinien nikogo dziwić. Zwłaszcza, że nowoczesne instalacje gazowe zapewniają wysoki komfort użytkowania, brak spadków mocy silnika. A gdy skończy się gaz elektronika automatycznie przełącza na zasilanie benzynowe. Zastosowanie drugiego paliwa znacząco zwiększa zasięg samochodu. Dzięki temu wzrasta komfort podróżowania (zwłaszcza na długich trasach). Te niewątpliwe atuty przekonują właścicieli ekskluzywnych pojazdów do jazdy na paliwie LPG. Lpg jest więc paliwem dla każdego, kto ceni wygodę i dba o własny portfel.

OBALAMY MITY O AUTOGAZIE

ZBIORNIK Z GAZEM TO NIE BOMBA W SAMOCHODZIE

Gaz staje się mieszanką wybuchową w momencie kiedy jego stężenie w powietrzu, w zamkniętym pomieszczeniu zawiera się pomiędzy 1,5 a 3%. Według badań przeprowadzonych przez niezależne instytuty min. ADAC, nie ma możliwości rozerwania zbiornika. Dodatkowo w wypadku pożaru zbiorniki są zabezpieczone przed gwałtownym wzrostem ciśnienia.
W czasie wypadku, do zapalenia się pojazdu dochodzi zazwyczaj z powodu rozlanej benzyny. W rzeczywistości zbiornik z gazem stanowi dodatkowy zderzak. Jest odpowiednio skonstruowany i zabezpieczony. W przypadku najgorszych w skutkach dla auta wypadków, jest jednym z niewielu części samochodu, które nie zostają uszkodzone.

MOC SILNIKA A AUTOGAZ

Instalacje starszych generacji (zwłaszcza przy nieprawidłowej regulacji) mogą powodować obniżenie osiągów silnika podczas pracy na etylinie oraz LPG. Przyczyną może być miejsce i sposób wprowadzenia gazu do układu dolotowego silnika. Mieszalnik gazu który w I-szej i II-giej generacji instalacji gazowej montujemy w okolicy przepustnicy powietrza, działa podobnie jak tradycyjny gaźnik wykorzystując efekt Venturiego. Niestety aby uzyskać liniową charakterystykę pracy układu mieszalnikowego, ów mieszalnik znacznie ogranicza średnicę dolotu powietrza. To w konsekwencji skutkuje spadkiem mocy podczas zasilania benzynowego nawet o 10% i kolejne 5% przy zasilaniu LPG, oczywiście w zależności od konstrukcji silnika. Stosując instalację wtrysku gazu, jeśli montaż został wykonany prawidłowo, jadąc na gazie tracimy ok. 2% mocy, natomiast jadąc na etylinie moc pozostaje bez zmian. Z tego wynika, że prędkość maksymalna jest porównywalna z tą rozwijaną podczas jazdy na benzynie.

Oczywiście zakładamy, że tankowany gaz jest dobrej jakości. Nowoczesne systemy marki BRC nie powodują obniżki mocy silnika. Profesjonalna regulacja może nawet podnieść moc przy stosowaniu LPG.

SPECYFICZNY ZAPACH

Zapach gazu jest specyficzny. Celowo nadaje mu się charakterystyczną woń, by był wyczuwalny ze względów bezpieczeństwa. W nowoczesnych instalacjach, przy dobrym montażu problem odczuwania zapachu gazu nie występuje. Nieprzyjemny zapach towarzyszy najczęściej w starszych autach wyposażonych w instalacje I-szej oraz II-giej generacji. W nowoczesnych instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu zapach gazu nie występuje, ponieważ gaz jest wtryskiwany precyzyjnie w okolice zaworów silnikowych podobnie jak benzyna.
A w momencie zgaszenia silnika wtryskiwacze zostają zamknięte, i nie pozostaje nawet śladowa ilość niespalonego gazu. W konsekwencji specyficzny zapach nie drażni klienta. Kolejnym miejscem, z którego możemy poczuć nieprzyjemny zapach, ale już spalonego gazu, to rura wydechowa poprzedzającego nas samochodu. I tu sytuacja się powtarza, dzieje się to tylko w instalacjach starego typu, ale tylko w tych źle wyregulowanych

POLSKI RYNEK AUTOGAZU

W naszym kraju bezpośrednim i jedynym dystrybutorem marki BRC jest firma CZAKRAM z Tarnowa. 20-letnia metryka firmy, to ogromny bagaż doświadczeń oraz kopalnia nowatorskich pomysłów sukcesywnie wdrażanych w życie. Bogata oferta systemów BRC, którą otwiera SEQUENT PLUG&DRIVE sprawia, że autoryzowane zakłady firmy CZAKRAM mogą wyposażyć w samochodową instalację gazową każde auto benzynowe, bez względu na jego wiek. Szczególną uwagę przykuwa, 2 letnia gwarancja bez limitu przejechanych kilometrów, jaką objęte są instalacje gazowe BRC. O czym świadczy ten fakt. Jesteśmy przekonani o ich bezawaryjności, a ryzyko wystąpienia awarii oceniamy jako minimalne !.

Atutem instalacji BRC jest również ubezpieczenie, którym objęte są wszystkie samochody na czas pobytu w warsztacie firma Czakram oraz w większości zakładów autoryzowanej sieci. Powierzony nam pojazd jest bezpieczny i bierzemy za niego całkowitą odpowiedzialność. Nie możemy także, pominąć wprowadzonego na terenie całego kraju, pierwszego w tej branży programu ASSISTANCE. Zapewnia on klientowi pomoc techniczną w przypadku nagłej awarii w czasie podróży w dowolnym miejscu w Polsce. Podobny system stosują autoryzowane sieci dealerów samochodowych. Oczywiście wszystkie usługi wykonywane są za darmo w ramach gwarancji.

Doceniając wysoką klasę produktu BRC, współpracują z nami takie koncerny samochodowe, jak: VW, SEAT, MITSUBISHI, KIA, HYUNDAI, CHEVROLET. Z ich salonów wyjeżdżają pachnące nowością auta od razu wyposażone w instalację gazową. Samochody, co warto podkreślić, nie tracą gwarancji producenta. Warto podkreślić, że te same instalacje gazowe BRC, montowane są do fabrycznie nowych samochodów również w innych państwach starego kontynentu. Np. we Włoszech wyposażone w nie są: Citröen, Peugeot, Subaru, Chevrolet, Ford, Mitsubishi, Kia, Hyundai, Great Wall.

SZEROKIE HORYZONTY

Bezpieczeństwo systemów BRC gwarantuje wydane przez Ministerstwo Transportu świadectwo homologacji. Tak samo jak
w przypadku marki BRC, firma CZAKRAM i autoryzowana przez nią sieć zakładów od początku istnienia stawia na jakość świadczonych usług. Najlepszym potwierdzeniem tych aspiracji jest wdrożenie w 2003 roku systemu jakości ISO 9001:2000. Wysokie kwalifikacje pracowników zakładów autoryzowanych w połączeniu z ich rzetelną pracą zapewniają obsługę klienta na najwyższym poziomie. Aby nie wpaść
w szpony rutyny, firma organizuje cykliczne szkolenia mające na celu nieustanne podnoszenie poziomu świadczonych usług.

Istotną sprawą, o której należy wspomnieć jest również wpływ instalacji gazowej na trwałość silnika. Badania prowadzone min. na Politechnice Śląskiej, wykazały że LPG wręcz wydłuża żywotność silnika (czystszy olej, mniej nagarów), ale wszystko oczywiście zależy również od samej instalacji i dbałości o nią. Pamiętać należy, że połowa sukcesu to dobrze założona instalacja. Dlatego, by zachować odpowiednią jakość, instalacje BRC są montowane tylko i wyłącznie w warsztatach o ugruntowanej pozycji na rynku. Dzięki rygorystycznemu doborowi autoryzowanych warsztatów i już wspomnianym częstym szkoleniom dla montażystów, instalacja BRC w Twoim samochodzie daje gwarancję niezawodności i zadowolenia z eksploatacji.

Firma BRC produkuje każdy podzespół instalacji, począwszy od wielozaworu przez reduktor na wtryskiwaczach i elektronice kończąc. To dzięki temu wieloletnie testy i badania pozwoliły na uzyskanie tak wysokiej jakości i niezawodności tych instalacji, nieosiągalne w przypadku kompletowania instalacji z podzespołów różnych producentów. Ma to często miejsce w przypadku innych marek. Firma produkująca elektronikę szuka taniego dostawcy reduktorów oraz wtryskiwaczy, a całość sprzedaje pod swoją nazwą. Tak skompletowana instalacja jest przysłowiowym składakiem i nie jest w stanie tak niezawodnie i doskonale funkcjonować, jak instalacja zaprojektowana i testowana w całości przez jednego producenta, jak w przypadku BRC.